Repository of University of Nova Gorica

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Branje kot ustvarjanje : motiviranje za branje pri Gianniju Rodariju in Motserrat Sarto
Authors:ID Pregelj, Barbara (Author)
Files: This document has no files that are freely available to the public. This document may have a physical copy in the library of the organization, check the status via COBISS. Link is opened in a new window
Language:Slovenian
Work type:Unknown
Typology:1.16 - Independent Scientific Component Part or a Chapter in a Monograph
Organization:UNG - University of Nova Gorica
Abstract:Branje velja za receptivno in pasivno dejanje, hkrati pa je vse več raziskovalcev, ki poudarjajo njegovo kompleksnost (Pečjak), individualnost (radikalni konstruktivizem) in ustvarjalne vidike (Armstrong). Besedna zveza ustvarjalnega branja se pojavlja tudi v slovenskem prostoru, najprej pri Mileni Blažić, pozneje tudi pri Igorju Saksidi. Pojem bralne pismenosti postane tudi eden ključnih pojmov didaktike književnega pouka kot izrazito dejaven in večplasten pojem, ki presega zgolj receptivno držo.
Keywords:ustvarjalnost, branje, igra, vzgoja, motiviranje za branje, bralnomotivacijske strategije
Publication status:Published
Publication version:Version of Record
Year of publishing:2022
Number of pages:Str. 125-136
PID:20.500.12556/RUNG-9279 New window
COBISS.SI-ID:207434243 New window
UDC:028
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:KDDD0W3Z
Publication date in RUNG:13.09.2024
Views:355
Downloads:0
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a monograph

Title:(Za)govor ustvarjalnosti : sto let z Giannijem Rodarijem
Editors:Barbara Baloh, Samanta Kobal, Eda Birsa
Place of publishing:[Trst]
Publisher:Založba tržaškega tiska, UP PEF
Year of publishing:2022
ISBN:978-88-7174-302-8
COBISS.SI-ID:113344771 New window

Secondary language

Language:Italian
Title:Lettura come creazione


Back