Repository of University of Nova Gorica

Show document
A+ | A- | Help | SLO | ENG

Title:Z igro in igrifikacijo do bralskega užitka
Authors:ID Pregelj, Barbara (Author)
ID Konjedic, Polona (Author)
Files:.pdf Z+jeziki+danes+za+jutri.pdf (3,17 MB)
MD5: E616537590C1F154862FD9E84449C4B6
 
URL https://ebooks.uni-lj.si/ZalozbaUL/catalog/book/467
 
Language:Slovenian
Work type:Unknown
Typology:1.12 - Published Scientific Conference Contribution Abstract
Organization:UNG - University of Nova Gorica
Abstract:Branje je nedvomno ena zapletenejših kognitivnih operacij, hkrati pa je ravno bralna zmožnost v sodobni družbi ena poglavitnejših, saj nam tako v širšem, družbenem okvirju kot povsem osebnem smislu lahko vsaj malo pomaga razumeti kompleksnost sveta, v katerem živimo. Proces opismenjevanja se začne v šoli, ki je izredno pomembna tako v procesu literarne socializacije (Dović 2004), kakor tudi pridobivanja literarne zmožnosti (Zajc 2023). V času šolanja se vzpostavi tudi dvotirnost branja: prostočasnega (zasebnega) in kurikularnega, ki se razlikujeta tudi po vrsti bralne motivacije (Saksida 2017). V prispevku poudarjava pomen bralne motivacije za vzpostavitev trajnega pozitivnega odnosa do branja. Tega povezujeva z bralskim užitkom, ki ga mlajši bralci doživljajo predvsem ob ludičnih elementih v okviru bralnomotivacijskih delavnic, pa tudi z igrifikacijo, ki pri starejših učencih (v zadnji triadi) spremlja refleksijo in poustvarjanje ob prebranem. Vse navedene aktivnosti izhajajo iz načel konstruktivizma, predvsem pa strinjanja s trditvami M. Sarto (2015), da poučevanje (branja in literature) ne zadošča ter da je pri nagovarjanju mladih za branje treba vključiti tudi čustva. V nadaljevanju predstavljava zasnovo in izkušnje z bralnim projektom Odprta knjiga: GG4U, še zlasti elemente igrifikacije. Projekt je bil že vse od začetka zasnovan kot igra, v pandemijskem času pa se je v celoti preselil v virtualno okolje (Classcraft), ki udeležencem omogoča, da o prebranem razmišljajo ustvarjalno, igrivo, predvsem pa v virtualnem okolju (t. i. serious games), kjer si za branje šestih mladinskih besedil letno nadenejo novo podobo (svojega avatarja) in si jo med branjem po svoje tudi oblikujejo.
Keywords:bralna zmožnost, bralski užitek, igrifikacija, bralna motivacija
Year of publishing:2023
Number of pages:Str. 61
PID:20.500.12556/RUNG-9280 New window
COBISS.SI-ID:205931267 New window
UDC:028
DOI:https://doi.org/10.4312/9789612971786 New window
NUK URN:URN:SI:UNG:REP:4UGRHLHB
Publication date in RUNG:30.08.2024
Views:182
Downloads:4
Metadata:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
  
Average score:(0 votes)
Your score:Voting is allowed only for logged in users.
Share:Bookmark and Share


Hover the mouse pointer over a document title to show the abstract or click on the title to get all document metadata.

Record is a part of a monograph

Title:Z jeziki danes za jutri : aktualni izzivi poučevanja jezikov, literatur in kultur
Editors:Mojca Leskovec, Irena Samide
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:Založba Univerze
Year of publishing:2023
ISBN:978-961-297-181-6
COBISS.SI-ID:165807875 New window

Back